بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

قارچ

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی :قارچها علاوه بر اینکه غذایی لذیذ و خوشمزه هستند،منابع سرشار از پتاسیم بوده که در پیشگری از فشار خون و سکته مغزی مفیدند.همه ساله بین تغییر وضعیت فصل زمستان و بهار یعنی پایان بارشها و گرم شدن اندک زمین، در چندین نقطه از دشت ها و کشتزارهای دیم شهرلیکک شاهد رویش قارچ های طبیعی هستیم.

 

این قارچها به طور معمول با شکافتن خاک، سر از زمین بیرون می آورند که بیشتر به صورت دسته جمعی یافت می شوند .

 

بیشتر گونه های قارچ طبیعی دشت های لیکک خوراکی بوده و  مزه لذیذی دارند.

 

قارچهایی که در تصویر مشاهده می کنید، این بار در محل سایت اداری شهرستان بهمئی واقع در تپه نزدیک به اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان بهمئی یافت شدند.

 

بر اساس یافته های علم پزشکی؛ قارچ‌ها منابع غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.

 

کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند که  قارچ‌ برای تقویت استخوان‌ها مفید بوده، خستگی را رفع و کمبود ویتامین D بدن را جبران می‌کند.

 

تصاویر ضمیمه:

 

 

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۶
از دیار بهمئی

بهمئی

قارچ

لیکک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی