بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

دیپلماسی برچسب و برچسب های سیاسی

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ
دیپلماسی برچسب
پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی:سالی که مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی نام نهادند به سال برچسب های سیاسی تبدیل شده است که شغل برچسب زدن به رجال سیاسی ما اجازه فکر کردن به خدمت و محرومیت زدایی از کشور را از آنان سلب نمود.

در طول تاریخ اتفاقات مهمی منجر به زایش واژگان جدید در ادبیات یک کشور می شود.از زبان عامیانه گرفته تا ادبیات و دیپلماسی سیاسی هر کشور.

 

در ادبیات سیاسی کشور ما در چند سال اخیر-به خصوص امسال که سال همدلی و همزبانی است- میزان زایش این واژه ها چنان افزایش یافت که از حالت عادی خارج شد و با این همه افزایش روکم کنی، نیاز به تهیه یک فرهنگ لغت جداگانه دارد.

 

به روز ترین برچسب های سیاسی کشور ما را که در این روزها به صورت مستمر در محیط  های مجازی و حقیقی، حتی محیط های قانونی و رسمی کشور مشاهده می کنیم، در ادامه با ذکر توضیحی مختصر بیان می کنم.

 

 دلواپس: طیف برزگی از رجال سیاسی کشور هستند که دلواپس اصول انقلاب و نظامند و این دلواپسی برایشان به یک برچسب سیاسی تبدیل شد.

 

دلواپس نما:برای کم رنگ کردن نام دلواپسی خود را دلواپس می دانند،دلواپس موضوعات فرعی کشور می شوند و در بوق و کرنا می دمند تا به قول خودشان روی دلواپسان را کم کنند.

 

بی خیال:واژه جدیدی از دل فرمایشات مقام معظم رهبری است که عده ای آن را برای مقابله با برچسب دلواپسی به کار می برند.

 

نون به نرخ روز خور:مانند آهنربای دوقطبی خودشان را به همه طرف می کشانند،به قول قدیما از این شاخه به اون شاخه می پرند تا به نوایی برسند و زیاد برای آنها مهم نیست که چه بر سر مملکت بیاید.

 

آتش بیار معرکه:هر جا لازم باشه آب سیاست را گل آلود می کنند تا عده ای خاص -حتی دشمن - ماهی بگیرند؛ نمونه ساده و واضح این مورد را در روز قبل، در صحن علنی مجلس داشتیم.

 

خائن:الان می بینم بعضی ها به این نام صدا می شوند،البته بعید هم نیست!

 

رفیق دزد،شریک قافله:این افراد در جامعه سیاسی ما کم نیستند، نمونه ها هم بسیار ساده است،فکر می کنم این گروه را به راحتی آب خوردن در قضیه برجام شناختید.

 

افراطی: نیاز به توضیحی ندارد.

 

رنگی(بنفش،سبز،نارنجی و ...):نیاز به توضیحی ندارد.

 

اما جدیدترین مورد،قاتل:البته عده آنان به عدد انگشتان یک دست هم نمی رسد؛ این افراد حاضرند در راستای حفظ منافع ملی بعضی ها را به قتل برسانند که در صحن علنی مجلس در روز قبل از این موارد داشتیم.

 

البته تعریف برچسب های دیپلماسی لبخند،دیپلماسی دستشویی،دیپلماسی ذلت،فتنه گر،دیپلماسی سکوت و این دست از برچسب ها را به مردم شریف و با بصیرت کشور عزیزمان ایران واگذار می نمایم.

 

راستی آیا در دیپلماسی کنونی حاکم بر رجالی سیاسی کشورمان که بنده آن را دیپلماسی برچسب می نامم،امیدی از دیپلماسی خدمت می رود؟قضاوت با شماست.

 

اما سخن آخر؛فکر می کنید با این نوشته به نگارنده چه برچسبی می زنند؟

 

دلنوشته سیاسی از :سید علمدار تقوی زاده

 

انتهای پیام/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی