بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

شعری در سوگ نابودی زندگی ایلی و عشایری

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ق.ظ

عروسی عشایری

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی:شعر زیر از شاعر توانمند ایل بهمئی تقدیم به تمامی عاشقان زندگی عشایری:


گل پری جان


گل پری جان! دختر زیبای ایل          سرو نازم ،شاهد رعنای ایل
دل نهان وتن دوان وجان روان     هستی ام، آهوی من درپای ایل
بوی تو ییلاق وقشلاقم کند           بی تو خوانندم همه شیدای ایل
مادرم در خاطر چادر سیاه                 ریسه ریسه قالی زیبای ایل
گلبن ورنگ ونگارش ما دوتا        من شدم مجنون وتو لیلای ایل
یادم آمدآنشب امشب یاد من    پس کجا رفت شوکت دارای ایل
من شدم شهری و توشهری شدی پس کجایند وامق وعذرای ایل
من گرفتارم به درد نان شب            تو شدی مجروح ناپیدای ایل
هی هیِ چوپان و احساس چویل      می شوم آواره در سودای ایل
باز گردیم از هیاهوهای شهر   گل پری جان سمت چادرهای ایل
شاعر:اکبر دهبان نژادیان (مجموعه شعر در امتداد نقطه چین)

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی