بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

بهمئی ها

پاتوق وبلاگ نویسان بهمئی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


انقلاب اسلامی ایران در شرایط خفقان اجتماعی، سیاسی،فرهنگی و اقتصادی به وجود آمد که با رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) ،پشتوانه مردمی و امدادهای غیبی ماندگار شد.تا زمانی که این مولفه ها در کشور برقرار باشد هیچ ابرقدرتی توان مقابله با ما را ندارد.
با کمی تأمل در مورد وقوع انقلاب اسلامی در ایران، می توان یافت این شاهکار ایرانی و امداد غیبی سبب تغییر رویکرد جهان اسلام در مقابله با جهان استکبار شد به طوری که ماحصل چنین انقلابی وقوع بیداری اسلامی در جهان است،لذا در این یادداشت برآنیم که به گوشه ای از دلایل و مراحل شکل گیری این انقلاب فرهنگی،سیاسی،عبادی بپردازیم.

 

مردم مسلمان ایران که شاهد اسلام ‏ستیزی آشکار رژیم‏ حاکم و گسترش روز افزون فساد و بی بند و باری به خصوص در بین جوانان در کشور بودند ؛همچنین شاهد پایمال شدن حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی و زیر سوال رفتن استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی کشور،شاهد وقوع لحظه های خفت بار کشف حجاب،سلطه گری اغیار و چپاولگری منابع و ذخائر ملی توسط خانواده سلطنتی پهلوی و اربابان خارجی آنان بودند،خفقانی وحشتناک  بر کشور حاکم بود و حقوق ملت ایران به صورت آشکار سلب می شد.حتی کشاورزی و زارعت  به بهانه اصلاحات ارضی نابود شد و عملا مصرف گرایی بر اقتصاد بی رمق کشور حاکم شد.

 

مردم با رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) تنها راه نجات کشور را پناه بردن به دین یافتند و در چنین شرایطی بود که  دست به قیامی ماندگار زدند که اندیشه ای جز عدالت خواهی و استقلال طلبی در دل های نورانی آنان وجودنداشت.

 

در این مسئله که انقلاب ما با بقیه انقلاب ها فرق می کند و چون تاج زرینی بر تارک تاریخ معاصر می درخشد شکی نیست ، البته برای اثبات این ادعا دلایل بسیاری وجود دارد و بسیاری از صاحبنظران داخلی و خارجی به اتفاق نظر بر آن صحه گذاشتند.

 

در انقلابهای دیگر همانطور که هم اکنون هم شاهد وقوع برخی از آنها هستیم ،هدف و اولویت اول آنان مسئله انتقال قدرت است نه عدالت خواهی  و طراحان آن با اغفال مردم به دنبال اهداف خاص خود هستند و با وقوع این انتقال قدرت ها، مردم به نوایی نمی رسند چرا که اصل و اندیشه آنان بر پایه خدمت به مردم نیست .

 

اما دردانه انقلاب ما با مزین شدن به نام اسلام و پیروی از دستورات ناب محمدی فصل جدیدی از انقلاب معنوی در دل جوانان پاک سرشت و عدالت طلب آنان آغاز کرد و در یک کلام انقلابی معنوی و مردمی حاصل شد.

 

بزرگترین رمز به ثمر رسیدن انقلاب ما ترجمه و بکارگیری آیه 11 سوره رعد است که خداوند می فرماید:

( إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ:در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏دهد...)

 

 مردم ما با ترجمه و بکارگیری همین یک آیه از کلام نورانی وحی  به این نتیجه رسیدند که برای تغییر شرایط موجود باید از خود شروع کنند و حلقه انقلابیون در روشنگری های خود مساجد و اماکن مقدس را پایگاه و مأمن قرار دادندتا قبل از انقلاب سیاسی انقلابی معنوی شکل دهند. 

 

مردم عزیز ما با احساس تکلیف پشت رهبر خود ماندند و با اتحادی مثال زدنی  صحنه را حتی برای یک لحظه خالی نکردند تا انقلابی مردمی بنا نهند که بر شالوده خودسازی،احساس مسئولیت،دین مداری و ولایتمداری استوار باشد و تا زمانی که همین مولفه ها بر اندیشه های مسئولان و مردم فهیم ما حاکم باشد ،هیچ ابرقدرتی توان مقابله با ما را ندارد چه رسد به قدرتهای پوشالی استکبار جهانی که هر روز تنه پوسیده درخت به ظاهر تنومند آن توسط موریانه های حقیقت در حال نابودتر شدن است و به زودی لاشه این درخت پوسیده چنان بر زمین می افتند که جز مشتی خاک چیزی از آن باقی نمی ماند . در مقابل با یاری امام عصر(عج) به زودی شاهد عالمگیر شدن انقلاب اسلامی ایران و پیروزی مستضعفان جهان خواهیم بود .انشاالله.

 

یادداشت از: سید علمدار تقوی زاده - مدیر مسئول سایت خبری آوای ماغر

انتهای پیام/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۵
از دیار بهمئی

نظرات  (۱)

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۰۵ برای تازه شدن دیر نیست..
سلام دوست گرامی
وبلاگ خوبی دارید
ما هم وبلاگی فرهنگی مذهبی و اجتماعی راه اندازی کردیم و مطالب مفید در ان موجود می باشد
به وبلاگ ما سر بزنید تا درصورت تمایل تبادل لینک انجام بدیم
وبلاگ مارا به آدرس (http://rahkhodabahmae.blogfa.com/) و با نام (برای تازه شدن دیر نیست-بهمئی)  لینک کنید و بعد برای ما یک نظر ارسال کنید تا ما نیز شما را لینک کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی